۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
خطیب نماز جمعه تهران:

به شدت از خیانت برخی کشور‌های اسلامی ناراحتیم | انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات در جهان است

به شدت از خیانت برخی کشور‌های اسلامی ناراحتیم | انتخابات ایران یکی از سالم‌ترین انتخابات در جهان است
خطیب جمعه تهران گفت: ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی نگاه می‌کنیم لذا فرمان الهی است که تعاونو علی البر و التقوی و انتخابات یک وظیفه بزرگ اسلامی، ملی و سراسری است.
کد خبر : ۶۴۷۱۲۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب جمعه موقت این هفته تهران (ششم بهمن) که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد در خطبه‌های نماز جمعه تهران به انتخابات پیش رو (انتخابات مجلس شورای اسلامی) اشاره کرد و گفت: ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی نگاه می‌کنیم لذا فرمان الهی است که تعاونو علی البر و التقوی و انتخابات یک وظیفه بزرگ اسلامی، ملی و سراسری است.

خطیب جمعه تهران تهران به دسیسه دشمنان برای ناامید سازی مردم در مشارکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: همه ما باید همت کنیم و در انتخابات شرکت و نقش آفرینی کنیم تا مشارکت قوی داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند در این ایام امنیت را مخدوش و سلامت انتخابات را زیرسوال ببرند درصورتی که انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالم‌ترین انتخابات در دنیاست و علتش آن است که مردم این انتخابات را برگزار می‌کنند و انتخابات در اصل، مردم پایه است.

خطیب جمعه تهران تهران افزود:ان شاءالله انتخابات با هوشیاری ملی، صیانت خواهد شد.

وی همچنین به موضوع رقابت در انتخابات اشاره کرد و گفت: برای هر کُرسی انتخابات حدود ۴۰ نفر حضور دارند این یعنی یک رقابت بسیار خوب برگزار خواهد شد و باید آن را قدر دانست.

حاج علی اکبری همچنین درباره مشارک آحاد مردم گفت: انتخابات، میدان حضور همه مردم است و ما باید به عنوان یک وظیفه دینی در آن شرکت کنیم، چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات خبرگان.

وی در ادامه به مسئله غزه و فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: پس از ۱۱۰ روز از آغاز طوفان الاقصی، همه اخبار حکایت از شکست رژیم صهیونیستی و حامیان آن و نیز پیروزی مردم غزه و فلسطین را می‌دهد.

خطیب جمعه تهران تهران گفت: رژیم صیهونیستی از آنچه که مشخص کرده بود به هیچ یک از اهداف خود نرسید.

وی افزود: حماس باقی است و اُسرا را در اختیار دارد. تونل‌ها سرجای خود باقی هستند و به عنوان یک تله علیه سربازان رژیم صهیونیستی استفاده می‌شوند.

خطیب جمعه تهران تهران گفت: مردم غزه و فلسطین مقاوم ایستاده اند و مبارزان فلسطینی چقدر از رژیم صهیونیتسی کشته گرفته و چه آسیب‌های غیرقابل جبرانی به آن‌ها وارد کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه نخست نماز جمعه تهران هم به یکی از جلوه‌های تقوای الهی در موضوع اساسی مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: ما در روابط اجتماعی که متنوع و اثرگذار و حیاتی است، حقوق و مسئولیت‌هایی داریم و اولین آن که در روابط اجتماعی تعریف می‌شود و مسئولیت بزرگی در برابر آن است، سلامت ارتباطات است و تکلیف اینکه مومنان باید روابط خود را براساس سلامت نگه دارند که از ناحیه آن‌ها از عمل و رفتار و تدبیر آن‌ها به جان و مال و آبرو و زندگی سایر انسان‌ها آسیبی وارد نشود.

امام جمعه موقت تهران افزود: این یک اصل بزرگ و اساسی حیاتی و فراگیر در زندگی همه مومنان و مورد تاکید پرودگار و اولیای خدا است. عنوانی در اینجا شکل می‌گیرد که بسیار مورد تاکید است و آن مورد حق‌الناس است اگر آسیبی و ظلمی به شخصی یا اشخاصی وارد شود خدای متعال بسیار در اینجا سختگیر است.

حاج علی اکبری گفت: علی (ع) در خطبه ۱۷۶ پر از مضامین اخلاقی سازنده‌ای است فرمودند بدانید ظلم سه نوع است، یکی ستمی است که خداوند آن را نمی‌بخشید، دیگری ظلمی است که خداوند رها نمی‌کند و سوم ظلمی است که خداوند آن را می‌بخشد.

وی گفت: فرمودند اولی، همان شریک ورزیدن به خداوند است که خدا آن را نمی‌بخشید، سومی این که فرد گاهی در زندگی‌اش لغزش‌هایی پیش می‌ید که خداوند آن را می‌بخشد، اما ظلمی که خداوند رها نمی‌کند، ستمی است که برخی از بندگان به دیگری روا بدارد و اینجا خداوند بسیار سختگیر است. مجازات سومی از همه سخت‌تر است. گمان نکنید مانند این است که وسیله خطرناکی مانند چاقو به او جراحت وارد کند بلکه سخت‌تر از این است. این‌ها پیش قصاص الهی و مجازات الهی بسیار کوچک است.

رعایت حقوق دیگران موضوع اول مورد توجه یک مسلمان واقعی استامام جمعه موقت تهران افزود: رعایت حق دیگران و مراقب از اینکه وارد حریم دیگران نشویم و تعدی از طرف ما نسبت به دیگران صورت نگیرد و حقی مادی و اجتماعی و معنوی و اخلاقی از دیگران ضایع نشود، موضوع اول مورد توجه یک انسان مسلمان واقعی است. یک انسان مومن واقعی نشانه ویژه‌اش این است که نسبت به حق‌الناس بسیار دقیق و سختگیر است؛ و هرچقدر انسان مراقب کند باز هم جا دارد.

حاج علی اکبری گفت: به برکت انقلاب امروز اعتکاف مخصوص نزد نسل جوان ما تبدیل شده که مشتاقانه به مسجد می‌روند خود را سه روز در خانه خدا حبس می‌کنند و در راز و نیاز و تلاوت قرآن، خودسازی می‌کنند و خلوت با خویشتن دارند. اعتکاف عبادت اسلامی در مسجد جامع است و معتکفین این توفیق را پیدا می‌کنند که وقتی از اعتکاف برمی‌گردند یاد خداوند و تقوای الهی را با خود به خانه و محل کار می‌برند. کار آن‌ها یک کار اجتماعی است و خوش به سعادت معتکفین. اخیرا بسیاری از دانش‌آموزان ما هم معتکف هستند و ما چشم امید به آن‌ها داریم.

وی افزود: اخیرا دیدید که شهر تهران به یاد شهدای مدافع حرم حال و هوایی پیدا کرد عزیزانی از مجموعه مستشاری سپاه در سوریه به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اتفاق بسیار مغتنم و مبارک و شیرینی در تهران در حال رخ دادن است. فضای تهران بیش از گذشته به نام و یاد شهیدان معطر شده است. ۲۴ هزار شهید تهران یعنی ۱۰ درصد از شهدای کل کشور.

حاج علی اکبری گفت: بحمدالله عزیزان ما همت کردند و در کنگره گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید تهران اقدامات بسیاری خوبی را در دستور کار قرار دادند و از تجربه کنگره‌های سایر استان‌ها استفاده کردند. گنج عظیمی که در اختیار ماست. گنج آسمانی و عرشی است.

وی افزود: شهدا نه فقط در گذشته ما که امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند هم در گذشته و امروز در پیشبرد آرمان‌های اسلامی وسط میدان هستند. این کنگره یک بهانه و پرچمی برای این است که این سرمایه عظیم را بیشتر یاد کنیم. همه ما باید دوباره به شهدا مراجعه کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شناخت و معرفی کار‌های هنری و فرهنگی و اجتماعی و کار‌هایی که بتواند شهدا را بیشتر به نسل جدید معرفی کند باید در دستور کار قرار بگیرد. فرصت را مغتنم می‌شماریم از خانواده شهدا در نماز جمعه شرکت کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم. همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم.